09 ianuarie 2021

Succintul fundamental

Cu mine ai să fii în orice viață
De câte ori va fi să te mai naști,
Vei trece nori de negură ori ceață
Ca faptei, prin trăiri, să te demaști.

Nici un motiv și nici o întâmplare
Nu va mai fi motiv de-ntârzieri,
Nici nu va sta ca semn de întrebare
Despre un mâine ce va trece-n ieri.

Mă vei dori, știind că ești dorită
De cel ce sunt același care-am fost,
Și îmi vei fi de-atâtea ori ispită
Dar niciodată fără de un rost.

Am să-ți tot fiu motiv de rătăcire
De nu-ți voi fi mereu un început,
Avându-ți dor aceeași amintire
De a trăi-n prezent un fost trecut.

Fiindu-ți totul, foarte clar, în minte,
Mereu, prin comparații, vei fugi,
În mod contrar ideilor succinte
Ce doar calvarul ți l-ar prelungi.

Dar și norocul îți va sta aproape
Atunci când în destin va fi să crezi,
Când ai să vrei să nu mai laşi să-ți scape
Ideea că prea mult te-ndatorezi.

Va fi cu totul altfel, dintr-o dată
Ce-ți va rămâne semn de calendar,
Reamintindu-ți cum a fost odată,
Când mi te-ai vrut, continuu, dar din dar.

În lumea asta-i dat să fii cu mine
Și-n viața asta, până la final,
Că-i dat să fiu nemuritor prin tine
Iar eu să-ți fiu motiv fundamental.
09.01.21

Niciun comentariu: